با همکاری انجمن هیدرولیک ایران
مدیریت آب و اقتصاد
شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بر بازاریابی اجتماعی در حوزه صنعت آب و فاضلاب کشور

عبدالحکیم کلامی؛ هرمز مهرانی؛ پرویز سعیدی؛ ابراهیم عباسی

دوره 9، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 53-60

https://doi.org/10.22067/jwsd.v9i1.2111.1094

چکیده
  خشکسالی، افزایش جمعیت، صنعتی شدن جامعه و گسترش شهرنشینی از عواملی است که منجر به بحران منابع آب در کشور شده است بنابراین باتوجه‌‏به وضعیت موجود منابع آب کشور، راهکارهای مبتنی بر برنامه‏ریزی و تغییر الگوهای مصرف می‌تواند شرایط بحران کم آبی را کاهش دهد. در این راستا، بازاریابی اجتماعی نقش مؤثری در اصلاح الگوی مصرف آب، دارد. بنابراین ...  بیشتر

مدیریت آب و اقتصاد
بازاریابی اجتماعی در حوزه صنعت آب و فاضلاب با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد

عبدالحکیم کلامی؛ هرمز مهرانی؛ پرویز سعیدی؛ ابراهیم عباسی

دوره 7، شماره 4 ، اسفند 1399، ، صفحه 31-44

https://doi.org/10.22067/jwsd.v7i4.87777

چکیده
  کارکرد سیستماتیک بازاریابی همراه با تکنیک‌ها و مفاهیم دیگر به‌منظور دستیابی به اهداف رفتاری خاص در راستای کسب نتایج اجتماعی، بازاریابی اجتماعی می‌باشد. هدف پژوهش حاضر، طراحی مدل بازاریابی اجتماعی در حوزه صنعت آب و فاضلاب کشور است. روش پژوهش کیفی و با راهبرد نظری داده بنیاد انجام شد. به این منظور با 16 نفر از خبرگان و متخصصان به‏صورت ...  بیشتر